Beschrijving
Ons huis staat aan het einde van het dorp, omringd door velden en bossen, op een plek waar alle wandelpaden beginnen. Je kunt een wandeling maken door de velden (daar wonen 3 reeën en een vos – vaste bezoekers), langs de Bug, Liwiec of naar het bos. Liefhebbers van wandelingen van elke lengte vinden hier iets voor zichzelf – je kunt kiezen voor een wandeling van een kilometer, meerdere kilometers of zelfs tientallen kilometers, en er zijn genoeg nieuwe paden voor een hele week. De meest volhardende kunnen ook naar Szumin gaan om het Iconic House van de familie Hansen te bezoeken. De bocht van de Bug is een van de mooiste plekken in de omgeving die we kennen. In het huis is er een ruime woonkamer met een open haard en een bank, een veranda met een grote tafel en een kleinere salontafel met stoelen. Je kunt er het hele jaar door gebruik van maken – er is een externe verwarming in het huis. Er is ook een volledig uitgeruste keuken: koelkast, twee-pits kookplaat, draagbare grill en een koffiezetapparaat, en voor degenen die liever op hun gemak koffie zetten, hebben we ook een Slowpresso. Je drinkt je koffie uit handgemaakte kopjes van de bevriende Magdalena Konior. Aan de muren hangen schilderijen van de illustrator en schilderes uit de jaren '70 - Lidia Bogusławska-Rompalska, die naar onze mening de sfeer van deze omgeving perfect weergeven. Onze badkamer met bad is eigenlijk een badkamer met ramen aan beide zijden – als je in je eigen badkamer ruimte tekortkomt, kun je hier volop genieten. Op de bovenverdieping vind je een grote slaapkamer en een kantoor met een bureau en een slaapbank. Er is ook een toegang tot Narnia, maar daarover moet je stil zijn… Het oude huis heeft zijn geheimen… Het huis wordt omringd door een grote tuin met bosbessen- en frambozenstruiken, een appelboom, een plek voor een kampvuur en een kolengrill. We hebben ook een hangmat. Iedereen vindt hier zijn plek. Wij voelen ons hier gelukkig, en we hopen dat jullie dat ook zullen zijn. Ons huis, dat we HUIS noemen (we zijn er heilig van overtuigd dat het soms zelf beslissingen neemt), kan veeleisend zijn, het heeft zijn karakter en sfeer. De telefoon heeft hier een zeer zwakke ontvangst, maar als je echt wilt werken, hebben we goed werkend wi-fi. In het huis vind je exotische instrumenten, misschien ontdek je nieuwe talenten, ze zijn niet ingewikkeld in gebruik, alleen de fluit kun je waarschijnlijk niet gebruiken, want hij mist een mondstuk – of misschien kun je er zelf een maken? In ons huis zullen 2 personen plus huisdieren zich het meest comfortabel voelen (er is maar één afsluitbare slaapkamer), hoewel er natuurlijk meer slaapplaatsen zijn (maximaal 4 personen). Vergeet niet dat we vrij steile trappen zonder leuningen hebben, zorg ervoor dat je, kijkend naar de foto's, zeker weet dat dit geen probleem voor je zal zijn. :) Tot ziens in de natuur!